Systemy mobilne w biznesie

Systemy mobilne są to systemy operacyjne, dzięki którym możliwa jest bardziej zaawansowana praca na telefonach czy też palmtopach. Nie jest możliwe stworzenie uniwersalnego oprogramowania na kilka systemów, ponieważ każdy z nich jest inny i nie występuje kompatybilność pomiędzy nimi. Jednak większość przydatnych aplikacji może być wykorzystana na kilku platformach jednocześnie. Do najbardziej popularny systemów operacyjnych zaliczamy:

  • Windows Mobile
  • Symbian
  • Android
  • iPhone OS

Systemy te, mimo iż są uboższymi wersjami systemów instalowanych na stacjach PC, to jednak z powodzeniem mogą zastąpić sprzęt biurowy i „zmieścić” go w mniejszym „opakowaniu”. Dodatkowo systemy te z łatwością mogą łączyć się z zewnętrznymi serwerami i pobierać z nich informacje, co dodatkowo ułatwia pracę z nimi.

Z wykorzystania tego typu rozwiązań płynie wiele korzyści, takich jak szybki i łatwy dostęp do zasobów firmy, znaczna oszczędność nie tylko czasu, ale i pieniędzy. Ważnym elementem jest zarówno umiejętność sprawnego wdrożenia, jak i wykorzystywania aplikacji do usprawnienia pracy. Wiele zawodów wymusza mobilność, a nie możemy sobie pozwolić na braki w obiegu informacji, stąd też powstało szkolenie eliminujące ten problem i dające rozwiązania.

Program szkoleniowy obejmuje m.in.:

  • Zapoznanie się z podstawowymi systemami mobilnymi i opisanie różnic pomiędzy nimi
  • Zapoznanie się z funkcjonalnością systemów mobilnych

LICZBA GODZIN SZKOLENIA

  • Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 35

Program szkolenia:

1. Systemy bezprzewodowej transmisji cyfrowej
1.1. WLAN

  • Standardy sieci bezprzewodowych
  • Idea sieci lokalnej i publicznej
  • Architektura
  • Bezpieczeństwo sieci komputerowych

1.2. Mobile IP

  • Zasada działania

1.3. Bezprzewodowa komunikacja Bluetooth

  • Topologia sieci
  • Parametry i klasy
  • Parowanie urządzeń
  • Bezpieczeństwo

1.4. GSM

  • Zarys historyczny i fazy rozwoju
  • Podstawy standardu
  • Standardy GSM
  • Architektura sieci GSM
  • Struktura geograficzna sieci
  • Numery identyfikacyjne w sieci GSM
  • Transmisja danych w systemie GSM
  • Usługi abonenckie
  • Bezpieczeństwo

1.5. UMTS

  • Zarys historyczny
  • Standardy UMTS
  • Usługi abonenckie
  • Bezpieczeństwo

1.6. HSPA+
1.7. LTE

  • Rynek telekomunikacyjny a LTE
  • Architektura
  • Bezpieczeństwo

1.8. LTE – Advanced

  • Globalny system nawigacji satelitarnej

2.1. Dostępne systemy pozycyjne

  • GPS
  • GLONASS
  • Galileo
  • BeiDou

2.2. Zastosowanie
2.3. Struktura systemów nawigacji satelitarnej

  • Segment kosmiczny
  • Segment naziemny
  • Segment użytkowników
  • Wspomaganie systemów nawigacji satelitarnej

2.4. Działanie systemów nawigacji satelitarnej
2.5. Dokładność systemu
2.6. Źródła błędów systemu

  • Przegląd wybranych urządzeń mobilnych

3.1. Sieci bezprzewodowe

  • WLAN
  • WiMAX

3.2. Transfer danych UMS, HSPA, HSPA+, LTE, LTE-A
3.3. Telefon komórkowy
3.4. Nawigacja satelitarna

  • PNA

3.5. Laptop
3.6. Netbook
3.7. Palmtop
3.8. Tablet PC

  • Przegląd mobilnych systemów operacyjnych

4.1. Android
4.2. Maemo
4.3. Windows Phone 7

  • Podstawy programowania w języku Java

5.1. Wprowadzenie
5.2. Przygotowanie środowiska do pracy
5.3. Obsługa środowiska Eclipse

  • Identyfikacja błędów w kodzie

5.4. Java- podstawy

  • Kompilacja i uruchomienie pierwszego programu
  • Składnia języka Java
  • Tworzenie aplikacji na platformę Android

6.1. System operacyjny Android
6.2. Przygotowanie środowiska do tworzenia i testowania aplikacji
6.3. Przygotowanie emulatora do pracy
6.4. Praca z emulatorem

  • Komunikacja z urządzeniem przez telnet

6.5. Wstęp do platformy Android
6.6. Podstawowe składniki aplikacji

  • Widok (View)
  • Aktywność (Activity)
  • Zasoby (Resources)
  • Intencja (Intent)
  • Dostawca treści (Content Provider)
  • Usługa (Service)
  • AndroidManifest

6.7. Pierwsza aplikacja

  • Struktura projektu

6.8. Cykl życia aplikacji
6.9. Debugowanie aplikacji
6.10. Zasoby w Androidzie

  • Typy zasobów

6.11. Intencje

  • Wywoływanie aplikacji Google
  • Przekazywanie dodatkowych informacji

6.12. Interfejs użytkownika

  • Budowanie interfejsu użytkownika w XML
  • Budowanie interfejsu użytkownika w kodzie
  • Budowanie interfejsu użytkownika w XML i kodzie jednocześnie
  • FILL_PARENT vs. vs. MATCH_PARENT

Szkolenie kończy się egzaminem według standardu VCC

CZAS TRWANIA EGZAMINU

  • 30 min – część teoretyczna
  • 60 min – część praktyczna

Szkolenie i egzaminy realizowane zgodnie ze standardem VCC