Pracownik HR

Moduł VCC Pracownik HR obejmuje zajęcia wykładowe oraz ćwiczenia w zakresie umiejętnego zarządzania zasobami ludzkimi w aspekcie pracy działu HR. Podczas kursu uczestnicy zaznajamiają się definicjami, modelami, jak i teoriami niezbędnymi w umiejętnej pracy z ludźmi. Uczestnik zdobędzie wiedzę z zakresu opisywania stanowisk pracy, wdrażania modeli kompetencyjnych w przedsiębiorstwie, komunikacji interpersonalnej, ocen pracowników, systemu motywacyjnego czy wartościowania stanowisk pracy.

Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wysokie umiejętności interpersonalne i zarządcze, poparte obszerną wiedzą i umiejętnościami z obszaru HR. Pracownik HR powinien:

  • tworzyć opisy stanowisk pracy,
  • skutecznie wykorzystywać środki komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • kontrolować przebieg rozmowy,
  • aktywnie słuchać pracownika,
  • zastosować w praktyce wykorzystywać narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi,
  • nawiązać trwałe relacje z pracownikami,
  • rozpoznać słabe i mocne strony pracownika,
  • określać definicje kompetencji,
  • określać kompetencje w zależności od danego stanowiska,
  • określać definicje organizacyjne i stanowiskowe,
  • wyznaczać kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa,
  • pracować w zakresie budowy modeli kompetencji w oparciu o kulturę organizacyjną,
  • określać strukturę kompetencyjną,
  • posiadać podstawową wiedzę w zakresie programowania neurolingwistycznego,
  • wdrażać system ocen okresowych,
  • znać rodzaje metod oceny pracowników,
  • definiować motywację i potrafić zaspokajać potrzeby pracowników,
  • znać różne teorie motywacyjne,
  • potrafić zastosować pozapłacowe elementy motywowania,
  • potrafić wartościować stanowiska pracy.

LICZBA GODZIN SZKOLENIA

  • Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 56

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie do tematu HR-u.
  2. Omówienie podstawowych pojęć i definicji.
  3. Rozwój kariery zawodowej pracowników, a korzyści dla przedsiębiorstwa.
  4. Tworzenie opisów stanowisk pracy.
  5. Definicja i model kompetencji zawodowych. Dyspozycje wpływające na rozwój kompetencji zawodowych.
  6. Klasyfikacja kompetencji.
  7. Rola, zastosowanie i wdrażanie modelu kompetencji.
  8. Psychologiczne aspekty wdrażania modelu kompetencji.
  9. Model kompetencji a narzędzia HRM.
  10. Budowa modelu kompetencji.
  11. Procedura tworzenia opisu kompetencji.
  12. Testy kompetencyjne.
  13. Trzy główne źródła rozwoju zawodowego.
  14. Potencjał rozwojowy, a bieżące kompetencje pracowników.
  15. Stosowanie zasad komunikacji interpersonalnej w pracy z ludźmi.
  16. Komunikacja niewerbalna – sztuka autoprezentacji. Komunikacja werbalna.
  17. Uważne słuchanie.
  18. Mowa ciała a wizerunek.
  19. Sztuka autoprezentacji.
  20. Definicja NLP.
  21. Słowa mają magiczną moc – język perswazji.
  22. Kotwice w NLP.
  23. Rapport.
  24. Definicja oceny pracowników.
  25. Trudności z wdrożeniem systemu ocen okresowych. Rodzaje metod oceny pracowników w przedsiębiorstwie.
  26. Wpływ na efektywność systemu ocen.
  27. Błędy w ocenie.
  28. Rozmowa oceniająca a stres.
  29. Zasady sporządzania regulaminu ocen okresowych.
  30. Potrzeby a motywacja.
  31. Teoria Herzberga.
  32. Teoria MC Gregora.
  33. Teoria oczekiwań Vrooma.
  34. System motywacyjny.
  35. Finansowe i pozapłacowe elementy motywowania.
  36. Kompetencje w procesie wartościowania pracy.
  37. Cel wynagradzania pracowników i szeregowania stanowisk.
  38. Szeregowanie stanowisk.
  39. Powiązanie wynagradzania z efektywnością pracy. Model kompetencyjny, jako środek uprzystępniania pracownikom zasad wartościowania i szeregowania stanowisk.
  40. Pozostałe zagadnienia, istotne podczas opracowywania struktury płac i szeregowania stanowisk.

Szkolenie kończy się egzaminem według standardu VCC

CZAS TRWANIA EGZAMINU

  • 30 min – część teoretyczna
  • 30 min – część praktyczna

Szkolenie i egzaminy realizowane zgodnie ze standardem VCC