Moduł VCC Pracownik HR obejmuje zajęcia wykładowe oraz ćwiczenia w zakresie umiejętnego zarządzania zasobami ludzkimi w aspekcie pracy działu HR. Podczas kursu uczestnicy zaznajamiają się definicjami, modelami, jak i teoriami niezbędnymi w umiejętnej pracy z ludźmi. Uczestnik zdobędzie wiedzę z zakresu opisywania stanowisk pracy, wdrażania modeli kompetencyjnych w przedsiębiorstwie, komunikacji interpersonalnej, ocen pracowników, systemu motywacyjnego czy wartościowania stanowisk pracy.
Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wysokie umiejętności interpersonalne i zarządcze, poparte obszerną wiedzą i umiejętnościami z obszaru HR. Pracownik HR powinien:
- tworzyć opisy stanowisk pracy,
- skutecznie wykorzystywać środki komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- kontrolować przebieg rozmowy,
- aktywnie słuchać pracownika,
- zastosować w praktyce wykorzystywać narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi,
- nawiązać trwałe relacje z pracownikami,
- rozpoznać słabe i mocne strony pracownika,
- określać definicje kompetencji,
- określać kompetencje w zależności od danego stanowiska,
- określać definicje organizacyjne i stanowiskowe,
- wyznaczać kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa,
- pracować w zakresie budowy modeli kompetencji w oparciu o kulturę organizacyjną,
- określać strukturę kompetencyjną,
- posiadać podstawową wiedzę w zakresie programowania neurolingwistycznego,
- wdrażać system ocen okresowych,
- znać rodzaje metod oceny pracowników,
- definiować motywację i potrafić zaspokajać potrzeby pracowników,
- znać różne teorie motywacyjne,
- potrafić zastosować pozapłacowe elementy motywowania,
- potrafić wartościować stanowiska pracy.
LICZBA GODZIN SZKOLENIA
- Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 56
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do tematu HR-u.
- Omówienie podstawowych pojęć i definicji.
- Rozwój kariery zawodowej pracowników, a korzyści dla przedsiębiorstwa.
- Tworzenie opisów stanowisk pracy.
- Definicja i model kompetencji zawodowych. Dyspozycje wpływające na rozwój kompetencji zawodowych.
- Klasyfikacja kompetencji.
- Rola, zastosowanie i wdrażanie modelu kompetencji.
- Psychologiczne aspekty wdrażania modelu kompetencji.
- Model kompetencji a narzędzia HRM.
- Budowa modelu kompetencji.
- Procedura tworzenia opisu kompetencji.
- Testy kompetencyjne.
- Trzy główne źródła rozwoju zawodowego.
- Potencjał rozwojowy, a bieżące kompetencje pracowników.
- Stosowanie zasad komunikacji interpersonalnej w pracy z ludźmi.
- Komunikacja niewerbalna – sztuka autoprezentacji. Komunikacja werbalna.
- Uważne słuchanie.
- Mowa ciała a wizerunek.
- Sztuka autoprezentacji.
- Definicja NLP.
- Słowa mają magiczną moc – język perswazji.
- Kotwice w NLP.
- Rapport.
- Definicja oceny pracowników.
- Trudności z wdrożeniem systemu ocen okresowych. Rodzaje metod oceny pracowników w przedsiębiorstwie.
- Wpływ na efektywność systemu ocen.
- Błędy w ocenie.
- Rozmowa oceniająca a stres.
- Zasady sporządzania regulaminu ocen okresowych.
- Potrzeby a motywacja.
- Teoria Herzberga.
- Teoria MC Gregora.
- Teoria oczekiwań Vrooma.
- System motywacyjny.
- Finansowe i pozapłacowe elementy motywowania.
- Kompetencje w procesie wartościowania pracy.
- Cel wynagradzania pracowników i szeregowania stanowisk.
- Szeregowanie stanowisk.
- Powiązanie wynagradzania z efektywnością pracy. Model kompetencyjny, jako środek uprzystępniania pracownikom zasad wartościowania i szeregowania stanowisk.
- Pozostałe zagadnienia, istotne podczas opracowywania struktury płac i szeregowania stanowisk.
Szkolenie kończy się egzaminem według standardu VCC
CZAS TRWANIA EGZAMINU
- 30 min – część teoretyczna
- 30 min – część praktyczna
Szkolenie i egzaminy realizowane zgodnie ze standardem VCC