Menedżer

Słowo ‘menedżer’ obejmuje swym znaczeniem wiele zagadnień związanych z procesem zarządzania. Na bycie dobrym menedżerem składa się wiele czynników i wiedza z różnych obszarów. Podstawą jest umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej, która stanowi podwaliny kolejnych dyscyplin niezbędnych w zarządzaniu, jak wystąpień publicznych, negocjacji, czy psychologicznych aspektów pracy z ludźmi. Istotą kursu jest praktyczne podejście do tematyki menedżerskiej.

Zakłada się, że po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wysokie umiejętności interpersonalne i zarządcze, poparte obszerną wiedzą i umiejętnościami z obszaru zarządzania. Menedżer powinien:

  • potrafić skutecznie wykorzystywać środki komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • rozumieć sztukę autoprezentacji i wystąpień publicznych,
  • posiąść umiejętność skutecznego słuchania,
  • opisywać cztery temperamenty,
  • opisywać psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi,
  • wyznaczać cele zgodnie z metodą SMART,
  • potrafić planować i organizować pracę zespołu,
  • potrafić zarządzać zespołem i rozwiązywać konflikty.

LICZBA GODZIN SZKOLENIA

  • Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 56

Program szkolenia:

  1. Praca menedżera – wprowadzenie.
  2. Skuteczna komunikacja.
  3. Moc komunikacji niewerbalnej – gestykulacja, mimika, kontakt wzrokowy.
  4. Co przeszkadza w komunikowaniu?
  5. Uważne słuchanie.
  6. Style słuchania.
  7. Style interpersonalne.
  8. Profil osobowości – Temperamenty.
  9. Definicja ZZL.
  10. Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi.
  11. Wyznaczanie celów zgodnie z metodą SMART.
  12. Planowanie i organizacja pracy menedżera zespołu.
  13. Sytuacyjny model przywództwa Hersey’a i Blanchard’a
  14. Informacja zwrotna – chwalenie i ganienie.
  15. Przywództwo i kierowanie zespołem.
  16. Grupa a zespół.
  17. Budowanie zespołu.
  18. Współpraca w zespole.
  19. Etapy rozwoju zespołu.
  20. Role w zespole wg R. M. Belbina.
  21. Praca nad problemem.
  22. Zalety i wady grupowego podejmowania decyzji.
  23. Charakterystyka faz rozwoju grupy.
  24. Rozwiązywanie konfliktów.
  25. Postępowanie w razie konfliktu.
  26. Przeszkody na drodze do porozumienia.
  27. Jak radzą sobie z konfliktami osoby o różnych typach osobowości?
  28. Definicja NLP.
  29. Założenia operacyjne w NLP.
  30. System reprezentacji.
  31. NLP a komunikacja.
  32. Negocjacji – fundamenty, rodzaje, fazy, style prowadzenia.
  33. Sztuka autoprezentacji.
  34. Wystąpienia publiczne.
  35. Trema i stres – skąd się biorą, jak działają i jak sobie z nimi radzić. Etykieta w biznesie.
  36. Prowadzenie zebrań.
  37. Konstruktywna krytyka.

Szkolenie kończy się egzaminem według standardu VCC

CZAS TRWANIA EGZAMINU

  • 30 min – część teoretyczna
  • 30 min – część praktyczna

Szkolenie i egzaminy realizowane zgodnie ze standardem VCC