Słowo ‘menedżer’ obejmuje swym znaczeniem wiele zagadnień związanych z procesem zarządzania. Na bycie dobrym menedżerem składa się wiele czynników i wiedza z różnych obszarów. Podstawą jest umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej, która stanowi podwaliny kolejnych dyscyplin niezbędnych w zarządzaniu, jak wystąpień publicznych, negocjacji, czy psychologicznych aspektów pracy z ludźmi. Istotą kursu jest praktyczne podejście do tematyki menedżerskiej.
Zakłada się, że po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wysokie umiejętności interpersonalne i zarządcze, poparte obszerną wiedzą i umiejętnościami z obszaru zarządzania. Menedżer powinien:
- potrafić skutecznie wykorzystywać środki komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- rozumieć sztukę autoprezentacji i wystąpień publicznych,
- posiąść umiejętność skutecznego słuchania,
- opisywać cztery temperamenty,
- opisywać psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi,
- wyznaczać cele zgodnie z metodą SMART,
- potrafić planować i organizować pracę zespołu,
- potrafić zarządzać zespołem i rozwiązywać konflikty.
LICZBA GODZIN SZKOLENIA
- Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 56
Program szkolenia:
- Praca menedżera – wprowadzenie.
- Skuteczna komunikacja.
- Moc komunikacji niewerbalnej – gestykulacja, mimika, kontakt wzrokowy.
- Co przeszkadza w komunikowaniu?
- Uważne słuchanie.
- Style słuchania.
- Style interpersonalne.
- Profil osobowości – Temperamenty.
- Definicja ZZL.
- Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi.
- Wyznaczanie celów zgodnie z metodą SMART.
- Planowanie i organizacja pracy menedżera zespołu.
- Sytuacyjny model przywództwa Hersey’a i Blanchard’a
- Informacja zwrotna – chwalenie i ganienie.
- Przywództwo i kierowanie zespołem.
- Grupa a zespół.
- Budowanie zespołu.
- Współpraca w zespole.
- Etapy rozwoju zespołu.
- Role w zespole wg R. M. Belbina.
- Praca nad problemem.
- Zalety i wady grupowego podejmowania decyzji.
- Charakterystyka faz rozwoju grupy.
- Rozwiązywanie konfliktów.
- Postępowanie w razie konfliktu.
- Przeszkody na drodze do porozumienia.
- Jak radzą sobie z konfliktami osoby o różnych typach osobowości?
- Definicja NLP.
- Założenia operacyjne w NLP.
- System reprezentacji.
- NLP a komunikacja.
- Negocjacji – fundamenty, rodzaje, fazy, style prowadzenia.
- Sztuka autoprezentacji.
- Wystąpienia publiczne.
- Trema i stres – skąd się biorą, jak działają i jak sobie z nimi radzić. Etykieta w biznesie.
- Prowadzenie zebrań.
- Konstruktywna krytyka.
Szkolenie kończy się egzaminem według standardu VCC
CZAS TRWANIA EGZAMINU
- 30 min – część teoretyczna
- 30 min – część praktyczna
Szkolenie i egzaminy realizowane zgodnie ze standardem VCC