Coaching jest procesem wspierania rozwoju i utrwalania umiejętności przy pomocy drugiej osoby – coacha – poprzez obserwację, stawianie celów i zadań, regularne udzielanie informacji zwrotnych i trenowanie nowych zachowań. Najbardziej uproszczona definicja mówi, że jest to proces, który ma pomóc ludziom w osiąganiu lepszych wyników działań. To również stanowi główny cel kształcenia. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności dotyczące przygotowania i realizacji coachingu w organizacji, także wykorzystania go w kontekście bieżących zadań w firmie, wdrażania zmian. Umożliwi to głębsze zrozumienie dynamiki systemów, jakimi są firmy, pracujące w nich zespoły i jednostki. Podczas zajęć prezentowane są podejścia pracy w coachingu oraz konkretne techniki coachingu indywidualnego i zespołowego.
LICZBA GODZIN SZKOLENIA
- Zalecana liczba godzin szkoleniowych – 92
Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wysokie umiejętności interpersonalne i coachingowe, poparte obszerną wiedzą i umiejętnościami z obszaru kompetencji coacha:
- sprostanie etycznym wytycznym i standardom zawodowym,
- stworzenie układu coachingowego,
- stworzenie zaufania i zażyłości z klientem,
- obecność coachingowa,
- aktywne słuchanie,
- wpływowe pytania,
- bezpośrednia komunikacja,
- tworzenie świadomości,
- projektowanie akcji,
- planowanie i ustalanie celów,
- zarządzanie rozwojem i odpowiedzialnością.
- Znajomość narzędzi i technik wykorzystywanych w coachingu pozwoli na profesjonalne prowadzenie procesu coachingowego z klientem. Swoją pracę będzie wykonywał zgodnie z założeniami kodeksu etycznego coacha.
Program szkolenia:
- Coaching – interaktywny proces osiągania celu.
- Czym jest coaching?
- Krótka historia coachingu.
- Po co mi coaching?
- Kto to jest coach i co on robi?
- Jakie są założenia coachingu?
- Jak wygląda coaching?
- Kluczowe wartości coachingu.
- Kodeks etyczny w standardach International Coaching Federation (ICF).
- Kompetencje coacha w standardach International Coaching Federation (ICF).
- Dyscypliny, które wywarły wpływ na coaching, ich ojcowie i coś więcej na ten temat, czyli gdzie czerpać wiedzę i inspirację.
- Pytania w coachingu.
- Terapia a coaching.
- Coaching a inne formy pracy z człowiekiem.
- Proces zmiany.
- Motywacja w coachingu.
- Strefa wpływu.
- Strefa komfortu.
- Parafraza.
- Początek procesu.
- Sesja kontraktowa.
- Skupienie na celu.
- Cele w coachingu.
- Doprecyzowanie celu – metoda SMARTER.
- Od problemu do celu.
- Ekologia celu – matryca wpływu.
- Analiza ważnych obszarów w życiu klienta – koło życia.
- Uszczegóławianie celu z danego obszaru – siatka celów.
- Model GROW – wprowadzenie.
- Przykładowe pytania w modelu GROW.
- Pierwszy etap GOAL – CEL.
- Drugi etap REALTY – Rzeczywistość.
- Trzeci etap OPTIONS – OPCJE.
- Czwarty etap WILL – WOLA.
- Narzędzia coachingowe.
- Naciąganie gumy.
- Modeling.
- Projekcja.
- Mentor – Autorytet.
- Siedem życzeń.
- Poziomy słuchania w coachingu.
- Budowanie świadomości u klienta.
- Poziomy neurologiczne Roberta Dilts’a.
- Przekonania.
- Wartości.
- Spojrzenie z różnych perspektyw.
- Modele w coachingu.
- Resolve – Proces coachingu wg Richarda Bolstad’a.
- Grupowa sesja mentorska.
Szkolenie kończy się egzaminem według standardu VCC
CZAS TRWANIA EGZAMINU
- 30 min – część teoretyczna
- 30 min – część praktyczna
Szkolenie i egzaminy realizowane zgodnie ze standardem VCC