Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” (Fundacja) poszukuje DORADCY WALIDACYJNEGO do testowania modelu wsparcia w ramach „Akademii wolontariatu” nr WER19SZA0003, które odbywa się w ramach powierzonego grantu dofinansowanego w ramach projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, na podstawie umowy zawartej z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji w dniu 20.01.2021 r.

Do obowiązków doradcy walidacyjnego będzie należało zapewnienie wsparcia Uczestniczkom/Uczestnikom projektu w przygotowaniu się do walidacji umiejętności podstawowych, nabytych w procesie wsparcia edukacyjnego w zakresach:

  • Tworzenie listu motywacyjnego i CV;
    • Korzystanie ze stron internetowych i serwisów społecznościowych;
    • Korzystanie z serwisów i platform internetowych;
    • Korzystanie ze smartfonów i/lub tabletów;
    • Planowanie budżetu programu wolontariatu;
    • Tworzenie tekstów na podstawie pozyskanych informacji;

podczas tworzenia Programu wolontariatu pracowniczego, a w szczególności:

  • Zapoznanie się z wnioskami wynikającymi z diagnozy Uczestniczek/Uczestników projektu i wyznaczenie końcowych efektów uczenia się dla każdej osoby, które będą podlegały weryfikacji (w obrębie danego poziomu PRK).
  • Informowanie Uczestniczek/Uczestników o procedurach weryfikacji i możliwych formach weryfikacji efektów uczenia się, prezentowanie i wyjaśnianie stosowanych metod walidacyjnych.
  • Pomoc w identyfikowaniu efektów uczenia się i informowanie o kryteriach ich weryfikacji.
  • Ustalenie z daną Uczestniczką/danym Uczestnikiem, na którym poziomie PRK chce skończyć szkolenie (minimum o 1 wyżej niż podczas diagnozy) i określenie, na którym poziomie PRK będzie odbywała się weryfikacja w każdym zestawie. 
  • Pomoc w gromadzeniu dowodów (wytworów własnych, finalnych wersji niektórych zadań) składanych do portfolio (jeśli dotyczy).
  • Zebranie i analiza dokumentów/dowodów będących podstawą do przeprowadzenia walidacji wszystkich Uczestniczek/Uczestników, którzy przeszli całą ścieżkę edukacyjną przewidzianą dla nich i podjęli decyzję o przystąpieniu do walidacji.
  • Dbanie o aktywne uczestnictwo w doradztwie wszystkich ustalonych z Fundacją Uczestniczek/Uczestników.
  • Bieżące informowanie Fundacji o wszystkich przypadkach nieobecności Uczestniczek/Uczestników w ustalonych spotkaniach, ich rezygnacjach z udziału w walidacji oraz o zgłaszanych przez nich problemach.
  • Prowadzenie odpowiedniej dokumentacji usługi (m.in. formularz przeprowadzenia spotkania, raportów oraz innych dokumentów niezbędnych przy realizacji tego zadania) oraz stałej współpracy z pracownikami projektu „Akademia wolontariatu”.
  • Przedstawianie godzinowego zestawienia zrealizowanych w danym miesiącu godzin na wzorze przekazanym przez Fundację.
  • Prowadzenie ewidencji godzin i zadań realizowanych w ramach projektu (łączne zaangażowanie zawodowe w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowych z innych źródeł, w tym środków własnych i innych podmiotów nie może przekroczyć 276 godzin miesięcznie).

Inne istotne warunki współpracy:

  • Planowany termin zatrudnienia doradcy walidacyjnego w oparciu o umowę cywilno-prawną: od sierpnia 2021 r. do 28.02.2022 r. z możliwością przedłużenia do 31.03.2022 r. w przypadku przedłużenia realizacji projektu, według uzgodnionego z Fundacją harmonogramu.
  • Fundacja zapewni doradcy walidacyjnemu szczegółowe instrukcje i informacje o procedurze walidacyjnej, o metodach i narzędziach stosowanych do oceny poszczególnych efektów uczenia się i poszczególnych umiejętności podstawowych.
  • Doradca walidacyjny zapewni wsparcie wg instrukcji przekazanych przez Fundację i z wykorzystaniem materiałów przekazanych przez Fundację:
    • 10 Uczestniczkom/Uczestnikom projektu – dorosłym osobom pracującym z terenu woj. mazowieckiego w trakcie indywidualnych spotkań/kontaktów;
    • w ramach maksymalnie 100 godzin pracy w okresie trwania umowy;
    • w indywidualnie ustalonych z Uczestniczkami/Uczestnikami miejscach (tj. w siedzibie Fundacji, w miejscu zamieszkania Uczestniczki/Uczestnika lub w innym miejscu na terenie  woj. mazowieckiego lub on-line) zaakceptowanych przez Fundację,
    • w indywidualnie ustalonych z Uczestniczkami/Uczestnikami terminach i godzinach (w tym w soboty i niedziele oraz poza standardowymi godzinami pracy), podczas indywidualnego spotkania bezpośredniego lub zdalnego (1 godzina zajęć = 60 minut).
  • Rozliczenie wynagrodzenia będzie odbywać się w oparciu o rzeczywistą liczbę godzin przepracowanych w danym miesiącu.
  • Fundacja oczekuje od doradcy walidacyjnego pełnej (bez zastrzeżeń) dyspozycyjności i mobilności wyrażającej się w wypełnianiu wspólnie przygotowanego harmonogramu spotkań/zajęć/kontaktów z Uczestniczkami/Uczestnikami projektu.
  • Koszty ewentualnych noclegów i dojazdów oraz wynajęcia sal na spotkania indywidualne zostaną pokryte przez Fundację.
  • Fundacja zastrzega możliwość zmiany terminu realizacji usługi, jak również zmiany liczby osób, którym doradca walidacyjny będzie zapewniał wsparcie i maksymalnej liczby godzin w zależności od przebiegu procesu rekrutacji Uczestniczek/Uczestników projektu i liczby osób, które wyrażą chęć przystąpienia do walidacji umiejętności.

Wymagane wykształcenie i doświadczenie:

  • Wykształcenie wyższe (magisterskie).
  • Doświadczenie w realizacji usług/prac w zakresie zgodnym z przedstawioną ofertą:
    • co najmniej 3-letnie doświadczenie w przeprowadzaniu weryfikacji efektów uczenia się, ocenianiu postępów osób dorosłych w procesie edukacji;
    • wiedza nt. procesu walidacji, w tym stosowanych metod;
    • doświadczenie we wspieraniu rozwoju zawodowego i osobistego dorosłych osób pracujących.
  • Umiejętności komunikacyjne.
  • Przestrzeganie standardów etyki zawodowej.

Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie oferty w wersji elektronicznej:

  • zawierającej cenę brutto usługi za 1 godzinę (1 godz.=60 min.) – zał. nr 1 lub adekwatny zawierający te same wymagane informacje;
  • zawierającej wykaz doświadczenia we wskazanych wymaganiami zakresach oraz życiorys wraz z klauzulą o przetwarzaniu danych osobowych oraz kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, uprawnień i referencje – załączniki nr 2-3 lub adekwatne zawierające te same wymagane informacje informacje (Fundacja zastrzega sobie prawo do wglądu w oryginały dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia i doświadczenia oraz w oryginały referencji lub prawo do wglądu do ich kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałami przy zawieraniu umowy);
  • do 13.08.2021 r., do godz. 16.00 na adres: aszczesniak@kig.pl.

Dodatkowych  informacji udziela: Anna Szcześniak – Kierownik projektu
Tel. 509912351 email: aszczesniak@kig.pl